Wednesday, June 2, 2010

OH!! LAPTOPKU

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
    Saya mempunyai sebuah laptop model COMPAQ PRESARIO 2500 yang dibeli pada tahun 2004. Dah lama dah pakai, hampir 6 tahun. Mungkin dah sampai masa agaknya, motherboard buat hal. Bila 'swith on' dalam 15min laptop jadi 'auto shutdown'. 
    Dengan kepakaran yang ada, saya buat la servis apa yang patut. Rupanya ada banyak habuk kat dalam headsink, sebab tu jadi auto off tu. Disebabkan terlalu panas laptop ni boleh jadi auto off..ingat tu, saper2 ada laptop yang auto off tu leh la hantar pada saya, saya buat servis baik punya. 
    Selepas buat servis semua, baru la leh la guna normal mcm biasa. Setahun guna tu, buat hal lg..lama gak tahan lepas servis dulu. Masalah sama jugak, tgh guna jadi padam. Suspect mmg motherboard dah, maklumla barang lama. Servis pun sama jugak, puas servis dah tetap sama. Jadi apa lagi, confirm 'board' dah rosak. Order board baru tak ekonomi, sbb barang dah lama, jadi baik jual sparepart je ada jugak 'masyuk'..tul tak...ehehe!!
    Cerita panjang tak guna, ni la sparepart2nya. Saper2 yang ada laptop lama yang masih elok tapi memerlukan sparepart saya ni sila-sila jangan malu2 dapatkannya dari saya..:-)

Internal Modem
RM 40.00


Speaker Adjstable ( Earphone & Mic )
RM 40.00


Infrared Port
RM 30.00


Switch On
RM 20.00


Original Bateri Li-ion
RM 50.00
SOLD OUT
 

Motherboard with Panel Box
RM 80.00 
 

Touchpad with Panel Box
RM 50.00


     
Original keyboard Compaq Presario 2500
RM 100.00


Original Floppy A Compaq Presario 2500
RM 80.00


 Original Front Speaker Panel 
RM 70.00


Original Additional CPU Fan
RM 30.00 


Original LCD Screen with Panel
RM 100.00
SOLD OUT


Original CPU Headsink with 2 Fan
RM 80.00
SOLD OUT


Intel P4 Processor 2.8Ghz
RM 100.00
SOLD OUT

DDR 1 Ram 333Mhz 256MB / 512MB Kingmax
RM 40.00 / 55.00
SOLD OUT





p/s: kos pos tambah RM 8.00

0 comments:

Post a Comment